Önismeret, önértékelés, önfejlesztés, nőiesség

Holdtündér

Holdtündér

Az élet apró örömei - Ti észreveszitek őket?

2017. augusztus 21. - Holdtündér16

Talán szinte már közhelynek számít, és a pozitív gondolkodás egyik alapja, hogy élvezzük ki az élet apró örömeit is, figyeljünk a részletekre és tényleg, tudjunk örülni úgy igazán mindennek, ami körülvesz minket. Sőt, visszamegyek, az örömködés előtt először is észre kell venni ezeket. Ti észreveszitek? 

Tegnap a belvárosban volt dolgom illetve találkám, és ahogy sétáltam az utcán, elég sok turistát láttam. Felfigyeltem egy hölgyre, aki nem győzte kattintgatni (illetve nyomogatni) a telefonját, majd hangosan meg is jegyezte a társának: "Nem igaz, micsoda város ez, itt minden ház olyan szép,  muszáj lefotóznom őket!". Egyből az jutott eszembe, hogy odamegyek hozzá, és megkérdezem tőle: "Miért, a saját városodban meg szoktad egyáltalán nézni a házakat?" Szerintem a szürke hétköznapokban csak rohan mindenki a dolgára, és kábé azt sem tudja, hogy milyen színű házak vannak azokon az utcákon, amelyeken nap mint nap végigmegy. Régen én is így voltam ezzel, aztán amikor 3 éve, pár év falusi élet után visszaköltöztem az én Városomba, és többet közlekedtem gyalog, elkezdtem odafigyelni a részletekre. Néhány éve például olvastam Fábián Janka Az Angyalos Ház című csodás regényét, ami Budapesten játszódik. Pár nap múlva sétáltam a szülővárosomban, és egy olyan utcában, ahol szinte naponta megfordulok, rácsodálkoztam egy kapualjra, aminek a két szélén két angyalka csücsült. Azelőtt sosem tűnt fel. Azóta kicsit tudatosabb vagyok ilyen téren, és nekem például mindjárt pozitívabban indul a napom, ha gyalog megyek reggel munkába és közben rácsodálkozom egy-egy házra, vagy éppen arra, hogy a reggeli nap fénye milyen színben tünteti fel éppen a teret. Apróságok, mégis sokat tesznek hozzá a napi boldogságunkhoz, azt gondolom. Persze, most a városnézésre éleztem ki, mert épp ennek kapcsán jutott eszembe, hogy írjak róla, de lehetne ez bármi más. 
Vegyétek észre a hétköznapi, megszokott dolgokban a csodát és figyeljetek ezekre tudatosan! Élvezzetek ki minden apró részletet: a reggeli kávé illatát, egy szép házat, egy mosolyt, a bárányfelhőket az égen, egy jó dal vagy egy vicces téma a rádióban, és még sorolhatnám. Csodás napot Nektek! 

11898796_10207427046815396_1610333459005274418_n.jpg

14882267_10210930495279418_3230478355889914209_o.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://moonfairy.blog.hu/api/trackback/id/tr1312751998

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása